Amaç

 Etkinliğin Amacı;

Öğretmen adaylarına yönelik deprem eğitiminin amacı, deprem gibi doğal afetlerin neden olduğu zararları en aza indirmek ve öğretmen adaylarının deprem öncesi, deprem anında ve deprem sonrasında yapılması gerekenleri öğrenmelerine yardımcı olmaktır.

Bu eğitim, öğretmen adaylarının depremin olası etkilerini anlamalarını ve öğrencilerini depreme yönelik hazırlamalarını sağlamak için gereklidir. Deprem eğitimi, öğretmen adaylarının kendi güvenliklerini korumaları ve gerektiğinde öğrencilerinin güvenliğini sağlamaları için de önemlidir. Deprem eğitimi, öğretmen adaylarının deprem konusunda öğrencilerine doğru bilgiler verebilmelerini ve onları deprem konusunda bilinçlendirebilmelerini de hedefler. Böylece, deprem sırasında öğrencilerin daha güvende olmaları ve deprem sonrası süreçte daha iyi bir şekilde toparlanmaları amaçlanır. Bu eğitim, öğretmen adaylarının deprem gibi acil durumlarda güvenliği ve sağlığını korumak için gereken bilgi ve becerileri kazanmalarına yardımcı olur.

Projede yer alan deprem eğitimi konuları, deprem öncesi alınması gereken önlemleri, deprem sırasında yapılması gerekenleri ve deprem sonrasında atılması gereken adımları kapsamaktadır. Bu kapsamda proje eğitimlerinde, depremlerin nedenleri, deprem sırasında yapılması gerekenler, deprem riskinin nasıl belirleneceği, deprem acil durum çantası hazırlama, deprem sonrası psikolojik ilk yardım gibi konular ele alınacaktır.

Öğretmen adaylarının deprem eğitimi alması, gelecekte öğrencilerine deprem konusunda doğru bilgi ve becerileri aktarmalarını sağlar. Böylece, deprem gibi doğal afetlerde oluşabilecek zararları en aza indirgemek için gerekli önlemleri alabilecek bir toplum oluşturulması amaçlanır.

Öğretmen adaylarının proje sürecinde kazanacakları bilgi ve beceriler, etkinliklerin süresince ve ayrıca her günün sonunda uygulanacak olan aktif öğrenme uygulamaları ile pekiştirilecektir.

Projeye fen bilgisi öğretmenliği 3. Sınıf ve 4. sınıfta öğrenim gören 20 öğretmen adayı katılacaktır. Katılımcı seçiminde daha önce benzer herhangi bir projeye katılmayan, Türkiye’nin farklı şehirlerinde öğrenim gören ve akademik başarı notu ortalamalarıyla öne çıkmış öğretmen adaylarının seçimine öncelik verilecektir. Ayrıca kız ve erkek öğrenci dağılımının birbirine yakın sayılarda olmasına dikkat edilecektir. Seçilecek proje katılımcılarından asil listede yer alan adayların projeye katılamama ihtimaline yönelik olarak başvuran adaylar arasından 20, yedek aday seçilecektir. Asil ve yedek katılımcılar proje web sayfasında (https://uygulamalidepremegitimi3.blogspot.com/) duyurulacak ve ayrıca kendilerine e-mail yolu ile ulaşılarak projeye katılım onayları alınacaktır. Projenin görünürlüğünün arttırılması için proje afişleri hazırlanarak diğer üniversitelere de resmi yazı ile gönderilecek ve bu sayede diğer öğretim üyelerine e- mail yoluyla duyurusu yapılacaktır. Böylece farklı üniversitelerden projeye katılım sağlanabilecektir.

Proje süresince ya da proje sonunda katılımcılar ya da proje konusuna ilgi duyan diğer kişiler ile iletişimde olmak amacıyla açılan proje web sayfası aktif bir şekilde kullanılacaktır. Bu web sayfası aracılığı ile proje ekibi ve katılımcılar arasında bir köprü kurulacaktır.  Proje web sayfası deprem konusu üzerine çalışmalar yapan/yapacak araştırmacılar için de örnek teşkil edecektir. Bu sayede TÜBİTAK Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı kapsamında diğer araştırmacıların da yeni proje çalışmaları planlaması teşvik edilecektir.

Katılımcılar ya da proje katılımcısı olmayan diğer öğretmen adayları ile de iletişim halinde olabilmek ve yapılacak benzer proje duyurularını paylaşabilmek amacıyla bir instagram hesabı oluşturulacaktır. Katılımcıların proje süresince geliştirdikleri etkinliklerin kalıcılığını sağlamak üzere bu etkinliklerin proje sosyal medya hesaplarından paylaşılması sağlanacaktır. Bu sayede beğenilen etkinlik örnekleri konuya ilgi duyan herkes tarafından kullanılabilecek ya da benzer etkinlik uygulamalarına örnek teşkil edecektir. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder